tirsdag, maj 07, 2013

30 dages udfordring

Inden jeg begyndte på arbejde, begyndte jeg at løbe regelmæssigt, det gik godt og mine nye løbesko hjalp det godt på vej. Men siden jeg startede, har jeg ikke været ude og løbe en eneste gang (!), kan ikke finde tid til det. Jeg kan ikke lide at løbe, når det er mørkt - det er først nu hvor det er lyst om aftenen, men så vil jeg hellere andre ting.
Har overvejet lidt, at løbe om morgenen, inden ungerne vågner og vi skal afsted. Meeen så ringer mit vækkeur kl. 5.40, og det er måske lige tidligt nok?

På motionsfronten går det ikke skide godt, så nu prøver jeg noget andet (jeg mangler stadig de der pokkers 2 kg. for at nå ned til min startvægt, freaking TO kilo, at de sådan skal forfølge mig, irriterer mig grænseløst!).
Nå, men jeg prøver som sagt noget andet; spiser overvejende low carb i løbet af dagen, undtagen til aftensmad, der spiser jeg nogenlunde "normalt".
Jeg er tilmeldt frokostordning på arbejdet, har kun valgt salatbaren, så der er ingen varme retter, brød eller dessert til mig, kun diverse salat og råkost. Udvalget er heldigvis stort, varierende og det er lækkert.

Udover det, har jeg "tilmeldt" mig en 30 dages challenge, meget simpel, for der skal ikke bruges redskaber. Et sted skal man jo starte. Udover træningsprogrammet, så er det nul kage og slik, undtagen ved særlige lejligheder (vi skal til en stor fødselsdags fest i løbet af maj, og der er sikkert lidt sødt). Det lyder alligevel af meget, når det står på skrift. Men det er indtil nu gået fint.

I dag er jeg på dag 8, og jeg siger jer jeg har ondt i mine ben/lår. Toiletbesøg og sofaen er hell on Earth. 30 dage er ikke så meget, virkelig, så det burde (SKAL!) kunne lade sig gøre.

Programmerne har jeg fået anbefalet af en veninde, måske I også skulle få lyst ;)

3 kommentarer:

Klejs sagde ...

50!! Det er sgu barsk at lægge ud med så mange squats på første dag. Jeg kan lige klare 20. Uha...

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Jeg var SÅ øm de første par dage, men nu er jeg oppe på 105 stk, og jeg kan kun mærke det i benene ca. 5-10 min efter.
Jeg laver 50 og så 30 sek. pause og resten.

Silja sagde ...

Ser ud til at være en hård men spændende udfordring! Glæder mig til at se resultatet efter 30 dage ;-)