tirsdag, februar 16, 2010

Forårstøj til Vigga - del 1

Jeg har haft en smule travlt med at pakke og gøre mine change aways klar, nogle er sendt, andre på vej imorgen - synes at det er et fantastisk koncept, og glæder mig til at se det jeg har byttet mig til.

Men jeg fik da noget tøj til Vigga gjort helt færdigt. Hvilken fryd.
Jeg har prøvet nogle nye sy teknikker samt en ny t-shirt og bukse model. Alt er lykkedes rigtig godt.

T-shirt i sart gul jersey fra Stofdillen,
ranlanærmer og elastik ved hals og ærmer.
Fugle bukser med elastik i livet og guldrib (ideen er snuppet fra Gavin Børnetøj),
fuglestof fra Stof&Stil og ribben er købt på Trendsales.
Knald gule velour bukser med elastik og lommer.
Rib påsyet på samme måde som skråbånd.
Velourstof fra Stof&Stil og rib købt i genbrug (2 kr for en god del!).

Begge bukser er i samme mønster, bare med og uden lommer. Det er blevet mit nye yndlings mønster, for jeg VED at modellen sidder godt på Vigga og så poser de helt rigtigt ;) (de er iøvrigt tegnet af et par bukser fra Name it).

Jeg er langt fra færdig, jeg har opklippet stof til leggins, t-shirt, tunika, buksedragt, en bunke savlesmække og spisesmække. Og så kan det være at der kommer en kjole eller 2 indimellem, for jeg er altså vild med ranlanmodellen, den er SÅ nem at sy, og efter mit besøg hos førnævnte Gavin Børnetøj er jeg blevet helt inspireret.

Ingen kommentarer: