mandag, marts 25, 2013

Lagkage med ritter sport peppermint mousse, hindbærmousse og marcipanlåg

Ved (næsten) hver fødselsdag eksperimenterer jeg lidt med kager og udforming, de er faktisk lidt sjovt. Denne gang er det lykkes rigtig godt og smagte virkelig godt.
Opskrifter kommer længere nede.
 
Fik et tip fra en veninde, for en erstatning for en springform.
Beklæd noget pap med fryseposer og tape dem sammen.
Jeg brugte almindelige købe lagkage bunde og tapede pappet rundt.

Her er formen liiige blevet taget af.
Kagen har stået og hygget sig i køleskabet natten over med 2x mousse samt marcipanlåg (man kan lige ane den under det grønne glasur).
Det grønne glasur satte jeg på samme dag kagen skulle bruges, den fik ca 15 min i køleskabet med glasur på for at stivne.
 
Ritter sport peppermint mousse
½ l fløde
3 pakker ritter sport
 
Smeltede chokoladen sammen med fløden i en gryde ved svag varme. Satte det i køleskabet i ca 5-6 timer, hvor jeg så piskede det op som almindelig flødeskum.
Voila.
 
Hindbærmousse gjorde jeg som her.

Ved samme link blev jeg inspireret til at lave marcipan låg,
og havde en rest marcipan fra jul på ca 180g, så det var helt oplagt.
Succes, jeg elsker marcipan!

Larven er ikke SUPER smuk, men den er søøøød





1 kommentar:

Unknown sagde ...

ØV. Hvor er det bare ærgerligt, at vi ikke kunne deltage. Vi gik jo glip af en viiiildt lækker kage, kan jeg se! Hvor er den flot. Jeg er vild med sommerfuglene. :-D