mandag, juli 19, 2010

Løbeprogram

Jeg har løbeprogrammet parat, og det er lige her.

Løbeprogram
(jeg ved godt at man kommer ind på en mærkelig side, men det var den eneste måde jeg kunne få dokumentet herind, og hvis du vil downloade programmet til din computer, så klik blot på den grønne "download" knap)

Jeg har taget udgangspunktet i programmet, dvs. startet med at løbe 1 min., pause 1 min., løb 1 min. osv. Jeg synes at det var SÅ hårdt og kunne slet ikke forestille mig nogensinde at løbe 5 minutter i træk. FEM MINUTTER! Jeg løb med 1 mins. interval i et stykke tid og så langsomt i mit eget tempo op på 2 minutter og så videre. Tror at jeg var omkring en måned om at komme op på rimelig tid, nu ca. 1½ måned efter jeg er startet med at løbe - jeg har ikke cyklet i et år, dyrket motion i flere år og været gravid inden da - kan jeg løbe 6-7 minutter uden pause.
DET er vildt. Synes jeg - og så snakker vi ikke om dem som kan løbe 10-20-30 minutter!

Så man må sige, at det går godt med mit løb, jeg har faktisk også tabt 2 kg og så er jeg blevet mindre i omkredsen på hele kroppen (lår, mave, hage und alles). Sidste uge hvor jeg var i sommerhus har jeg ikke løbet, så nu satser jeg på at denne uge, i hvertfald, skal starte med en løbetur hver dag..
Nu har jeg skrevet det, så er der ingen vej uden om :)

Og nej, jeg elsker det ikke, det er aldeles rædselsfuldt at skulle ud af døren og komme svedende hjem, og jeg synes at resultatet har ladet vente på sig i lang tid, men jeg SKULLE bare ud hver 2. dag. Men nu skal jeg bare forsætte, for det ville være som at slå sig selv i bolden at stoppe nu.

8 kommentarer:

Belinda sagde ...

måske du kan lægge det ud på en ftp-server og linke til det?
Eller sende det på e-mail til folk der gerne vil have det?(fx mig ;) )

Jeg synes det er SUPER flot du kan løbe i 6min!! Jeg synes 1min er hårdt :s

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Ftp server, er det ikke noget med hjemmesider?
Sender gerne over mail ;)

Det ER vildt hårdt at løbe 1 sølle minut, det føles som virkelig lang tid, min rekord er ca 7½ minutter, men det er også kun sket en gang. Hehe.

Klejs sagde ...

Jeg får sidestik efter 30 sekunder! Det kan man virkelig kalde en ringe form.

Jeg har haft et hav af løbeprogrammer, men jeg opgiver hurtigt, fordi jeg vil se resultater nu og her. Suk!

Men vil du sende mig dit? Må tage mig selv i nakken.

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Jeg får sidestik hvis jeg anstrenger mig for meget, det lyder lidt banalt, men hvis jeg fx. har drukket eller spist lige inden og bare fræser derud af så får jeg også hurtigt sidestik. Det er også noget med ilten (vejrtrækningen) vist nok.
Det er ikke så tit jeg får side stik mere, men jeg har fået! Og tro mig, jeg var (er) i vildt dårlig form.

Løbeprogrammet er ikke mit som sådan, det er fra den lokale løbeklub, og det ser vildt hårdt ud i mine utrænede øjne, så jeg har blot taget udgangspunktet i den, følger den absolut ikke.

Tine sagde ...

Jeg brugte denne vejledning:
http://www.youtube.com/watch?v=b9Jk38x7j2g
Super nemt - selv jeg kunne finde ud af det... :) Skriv gerne hvis det volder dig problemer..

Line sagde ...

Gosh hvor er det flot! Jeg er vildt imponeret når nogen kan løbe så langt. Jeg startede selv igår med en rask spadsere tur. Håber jeg kan komme til at løbe lidt en dag. Til en start har jeg bare aftalt med mig selv at jeg skal gå så hurtigt jeg kan hver anden dag.Er VIRKELIG i ultra dårlig form og har aldrig kunne løbe.
Ville blive utrolig glad hvis du vil sende dit løbeprogram.
marapytta@gmail.com

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Meilhede - tak tak, så fandt jeg vist ud af det!

Line - Altså, mine venner og vist nok mine brødre griner lidt af mig fordi jeg løber. JEG løber, jeg har altid været meget anti sportslig og har ikke kunnet andet end at jogge lidt efter bussen ;)

Bianca sagde ...

Jeg så kun lidt skæv til at du vil begynde at løbe men det sker jo noget med dig ved at løbe så thumps up. ¨Så mnå jeg se hvad der vil ske med mig og fitness. Har altså købe übercool nike taske til fitness. :)