lørdag, juli 24, 2010

Min løbekunst

Den er ikke fantastisk, men der er nogen som har spurgt ind til mere specifikke ting, så nu skriver jeg dem også her - der er garanteret mange som mig; jeg har tænkt i årevis at jeg ser åndsvag ud når jeg løber, alle andre ser normale ud, alle andre hiver ikke efter vejret, alle andre er slanke og fine når de løber...

Vejret? - Jeg hiver også efter vejret - mine høreapp. er slukket af den grund, hader at blive mindet om hvor dårlig løber jeg faktisk er. Og apropos vejret, så har jeg endnu ikke været uheldig med regnvejr, så det kan jeg ikke berette noget om ;)

Hvornår? - Jeg løber helst om morgenen, dvs. når Vigga har fået mad, tøj og ren ble på så er det ud, før i tiden løb jeg når jeg også havde fået mad, men så bliver klokken hrtig 9-10 stykker og der er det alt for varmt til at løbe.
Vigga falder oftes i søvn i joggeren, så hun er lige til at liste over i barnevognen og jeg kan tage et ordentligt bad og noget morgenmad bagefter. Men der er også dage hvor hun vågner, når hun blir lagt og må med i bad ellers er det umuligt :)

Smart? - Jeg ser ikke smart ud når jeg løber. Og hvis jeg kommer på forsiden af EB blir jeg SÅ flov!
Har ikke noget "rigtigt" løbe tøj, kun sko, jeg har bare alm. gamle jogginbukser som er klippet til shorts, sports bh og en top. Færdig.

Ur? - Der er stopur på min mobil, så den bruger jeg, synes at det er rart at se den præcise tid, for der er forskel på 1 min. og 1½ min.

Pausen? - Jeg snyder nogle dage med pauserne, i stedet for at pause 1 min, kan den nogle gange blive 1½-2 minutter, men det er oftes hvis det er virkelig varmt! Og så KAN Vigga jo have tabt sin sut eller noget *host host*.

Vand? - I starten tog jeg vand med (med babyjoggeren er det jo nemt), for jeg hev seriøs efter vejret. Men nu drikker jeg 1½-2 glas inden jeg går ud, og tvinger mig til at drikke det samme når jeg er kommet hjem igen. Ellers får jeg hovedpine resten af dagen pga. væske mangel (jeg sveder også helt afsindigt).

Mad? - Hudløst ærligt, jeg spiser ikke anderledes end før. Selvfølgelig er jeg opmærksom på at jeg ikke spiser for meget smør, slik og lign, men det har jeg jo gjort i 15 år, mad er et af de områder jeg slet ikke, som i overhoved ikke, kan ændre på. Jeg er en sukkergris...og min krop hader mig nok for det.

Fremtiden? - Jeg har nu og da tænkt på hvordan jeg får mit løb til at vare ved når jeg starter i skole og det bliver vinter. Men det må jeg tænkt på til den tid, måske investere i et par vinterløbebukser og trøje, hvis andre kan løbe mellem sne kan jeg vel også?

Og så vil jeg gentage for 2.321 gang, jeg har aldrig, aldrig været en sportstype, aldrig! Aldrig gået til springgymnastik, badminton eller fodbold. Hadede idræt i skolen, hvis jeg kan tage bussen i stedet for at cykle i 40 minutter gør jeg det, har været medlem af fitness centre i maks maks 6 måneder (sammenlagt).
Jeg har forsøgt at løbe før (man kan løbe når som helst, hvor som helst og så er det gratis!) utallige gange og tænkt NU kører den. Men efter et par uger givet op.
Sidst, men ikke mindst, jeg løber langt uden om kvarterer i byen, hvor jeg kender nogen som bor og jeg løber IKKE (!) sammen med andre, det er jeg for utrænet til.

Men på trods af ovenstående, har jeg løbet 6 dage i træk, ca. 5-7 minutters løb x 3 på en dag, dvs. sammenlagt løbet ca 15-18 minutter om dagen. Og jeg er ikke træt af det.

JEG ER IKKE TRÆT AF DET! (og kan slet ikke få armene ned, af begejstring over dette)

2 kommentarer:

morslille sagde ...

Hold da op det er godt gået!!!!!
Flot flot!!!
Hilsen Charlotte

Helena Gade sagde ...

Vinke med hænderne :-)