tirsdag, november 16, 2010

Julekjole 2010

Havde planer om noget andet stof som kan ses i sidste indlæg, men der var lige akkurart ikke nok til hverken kjole eller nederdel, men jeg havde jo købt lidt julestof i Stof&Stil sidst jeg var forbi, så jeg tænkt at noget af det kunne (skulle) jeg bruge.

Den er lidt anderledes med hjerter og juletræer (der er små bitte røde prikker blandt træerne), men synes at det er lykkedes rigtig godt og jeg er vældig tilfreds. Der er også små røde glimmer knapper 2 stk. foran og 1 bagpå (købt i stof2000 for nogle dage siden).

Modellen er ny, spottede den hos Kreasuset og den hedder Iris fra Stof2000, der står at den er til begyndere, men altså... jeg måtte bakse lidt med den, især fordi Vigga ikke kunne få sit hoved igennem åbningen (der ER en knap bagpå mønstret også, men åbningen var alligevel for lille) så måtte klippe ned i selve kjoledelen også.
Ellers var den nem og hurtig at lave, jeg er klar på en ny kjole, tror dog at jeg laver den lidt længere.

Mht. størrelsen så har jeg klippet en 86 uden sømrum og den passer hende perfekt (hun er ca. 82 cm lang).

Nå ja, ikke så matchy på billederne, men jeg har faktisk ikke rigtig noget som passer til kjolen ;)
Og så er hun meget optaget på tvet.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ejj hvor er den fiin!

Kan jeg ikke bestille en i str. 92/98 :0D

Så fin og stor Vigga er blevet...

Julia Runge sagde ...

Sikke en fin julekjole! :o)

Unknown sagde ...

Hvor er den bare rigtig fint!

Anonym sagde ...

Så er du godt i gang med at jule :-) Men altså kært barn og kær kjole! :-) Fra H på Frb