torsdag, januar 26, 2012

Langsomt men sikkert, er vel også ok?

Vigga skranter lidt for tiden med øjenbetændelse, forkølelse og her til morgen var hun meget hæs, så jeg får ikke SÅ meget tid foran symaskinen i dagtimerne som regnet. Jeg er også ved at kunne mærke at maven tyngder meget og jeg får nemt plukveer så jeg skal hvile lidt i løbet af dagen (det er nemmere sagt end gjort med en 2 årig, skal jeg hilse og sige!).

Men lidt har jeg fået gjort færdigt.
Til tøjet til Vigga har jeg prioriteret at bruge det jeg har i skabet, altså ikke noget med at købe nyt. Og jeg er godt tilfreds, og alt jeg har syet herunder har jeg ikke mere stof af. Ahh. Zen.

Nattøj til Vigga, samme model som jeg plejer at lave bare et nr. større
(Robin fra stof2000 og hjemmetegnede bukser).
Stoffet er fra stof&stil.



Stof også fra stof&stil, det med sommerfugle er fra en sommertop jeg fik gratis :-P 




Endelig lidt til lillesøster.
Sommerfuglene og prikkerne er 2 sider af samme sag. Sommerfuglene er købt på eBay (og pryder også indersiden af liften!) prikkerne fra en Panduro lykkepose.
Det blåblomstret er reservebetræk og stoffet er vintage.


Jeg har forsøgt mig med denne tutorial med
pippingbåndet hele vejen rundt og knaplukning.
Stof er fra Stof2000.

Velourbukser i rester. Str. ca 56/62.

1 kommentar:

Silja sagde ...

Ihh.. hvor er de blevet så fiiiinnne!!! *love* Dejligt at få brugt rester, så der totalt zen og skøn følelse at ikke skulle købe nyt stof! :D